Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
10.01.2013 21:14 - Как Полша е избивала евреи
Автор: kordon Категория: Политика   
Прочетен: 20000 Коментари: 13 Гласове:
8

Последна промяна: 10.01.2013 21:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Макар това престъпление да не е сравнимо с нацисткия Холокост, то си остава една от най-тъмните страници от полската история: по време на Втората световна война и Полша е избивала евреи, при това по най-брутален начин.

Точно 70 години след убийството на няколкостотин евреи в полското градче Йедвабне, президентът на страната Бронислав Коморовски официално се извини за съучастието на негови сънародници в престъпленията по време на войната. Това предизвика ожесточена дискусия сред полското общество, което изглежда не е готово да приеме историческата истина.

Във всички полски учебници по история полската нация е представена единствено като жертва на окупацията и изтреблението. Фактът, че е имало и поляци, които са извършвали престъпления и са избивали невинни хора, се осъзнава от мнозинството като несъществена подробност и дори като лъжа. А излезлият наскоро филм "Послеслов", който разкрива неприятната историческа истина, свързана с Йедвабне, беше окачествен като "антиполски".

Нечовешки жестокости

Какво всъщност се е случило в Йедвабне? До средата на 1941 година в малкото източнополско градче живеят няколкостотин поляци от еврейски произход - повечето от тях са обитавали къщите, разположени край църквата, която днес носи името на Йоан Павел Втори. На 10 юли 1941-ва нееврейските жители на града изкарват всичките си еврейски съграждани на централния площад. Действали са по нареждане на Гестапо, но нито са били пряко контролирани, нито пък са били заплашвани с наказания в случай на неподчинение.

  Йедвабне не е единичен случай - погроми е имало в още най-малко 23 населени места

Хайката срещу евреите прераства в нечовешки жестокости: изнасилвания, брутални убийства чрез замеряне с камъни, кланета, бой с метални пръти. Изстъпленията продължават с часове. По-късно всички евреи са заключени в един обор, където ги изгарят живи. Къщите и имуществото им са разграбени. Няколко германски войници наблюдават ставащото отстрани и правят снимки за спомен.

Потулената истина

В продължение на десетилетия престъплението от 10 юли 1941 година е приписвано на германските окупатори. Едва през 2000 година истината излиза наяве - и поражда истински шок в Полша. При това станалото в Йедвабне не е единичен случай. В поне 23 населени места на същия строго католически регион на Полша през 1941 година е имало антисемитски погроми.

Факт е, че и до днес никой не е понесъл своята отговорност за престъплението в Йедвабне, нито за останалите подобни погроми. След войната в Източна Полша се стига до 63 доста повърхностни съдебни процеси, главно по обвинения за подкрепа на нацистките окупатори. По онова време полските историци са заети главно с разкриването на мъченическата роля на полския народ по време на Втората световна война. На фона на преживяното, това, разбира се, е оправдано. Само че по този начин истината за полските убийци остава дълго време потулена.

АГ, ДПА, ДЦ, ДР, Б. Узунова; Редактор: Д. Попова-Витцел

  Източник 




Гласувай:
8



1. injir - Историята като наука винаги се п...
10.01.2013 21:21
Историята като наука винаги се променя, защото, рано или късно, истината излиза наяве.
цитирай
2. kordon - от kordon до injir
10.01.2013 21:45
Напълно съм съгласен с тази констатация. Но за да може историята да се коригира, ревизира и реформира, тя не трябва да се институционализира, т. е. не трябва да се превръща в догма, защитавана от закони и институции. За пример ще дам въпросът с така наречения "холокост", съмненията в който са инкриминирани, което означава, че в някои страни отричането на тази теория за умишленото избиване на евреи се разглежда като престъпление и се наказва от закона.
От самосебеси се разбира, че да се установи, кои мнения са "погрешни" и кои интерпретации са "неправилини", е възможно само чрез свободно изследване и свободно обсъждане. Това са въпроси за науката, а не за съдиите по наказателни дела. А и резултатът от изследването не може никога да е така окончателен, че при поява на нови факти и изводи, да не е възможно да бъде преразгледан. Правилото, което е в сила за науката, естествено трябва да е в сила и за правосъдието в правовата държава.
Във връзка с това от 11 до 29 юли 2011 г. в Женева се провежда 102-то заседание на Комитета към ООН за правата на човека. Комитетът прие следното задължително решение за всички държави подписали Конвенцията за правата на човека към ООН (в това число Гермаания, Франция и Швейцария):
"Законите преследващи изразяването на мнения за исторически факти са несъвместими със задълженията, които възлага Конвенцията за правата на човека, на подписалияте я държави, относно уважаването свободата на словото и свободното изразяване на мнения. Конвенцията не разрешава никакво обявяване на забрана за изразяване на погрешно мнение или неправилна интерпретация на събития от миналото". (Абзац49, CCPR/C/GC/34)
"Криминализацията на собствено мнение на лицата е несъвместима с чл. 1. ал. 19 от Конвенцията за правата на човека: Преследването, заплашването или стигматизацията на лица, а също и арест, задържане под стража, съдебно преследване или лишаване от свобода, за мнение, към което лицето може да се придържа, е нарушение на чл.1. ал. 19".
цитирай
3. apostapostoloff - Е да, католиците са известни с
11.01.2013 05:54
тяхното милосърдие и толерантност. Не че православните изостават в нещо, ама...
цитирай
4. germantiger - ...
11.01.2013 07:56
За случая в Йедвабне не знаех, макар да знам за други.
Постинга ти е поредната изненада и находка, надявам се на още такива!

Поляците винаги са жертви, каквито винаги са желаели да се покажат руснаците, че и българите ако бъдем честни!

И разбира се, това престъпление както пишеш е приписвано на германците (чудя се защо никой от ментегерманците в "германия" поне веднъж не е реагирал) така че, да се "чуе" и да се чува и отеква - това мълчание също не НИ учудва.
цитирай
5. darktales - В Полша е имало еврейски погроми и ...
11.01.2013 11:45
В Полша е имало еврейски погроми и убийства и след края на войната.
цитирай
6. kordon - от kordon до darktales
11.01.2013 12:25
Наистина, погроми срещу евреите е имало в Полша и след Втората световна война. Например погромът в Краков през август 1945 г. и погромът в Келце през юли 1946г.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC_%D0%B2_%D0%9A%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D1%86%D0%B5

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC_%D0%B2_%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5
цитирай
7. kordon - За православните и славяните
11.01.2013 12:33
Православните и славяните като цяло също не стоят безучастни по отношение на евреите, давайки своя "принос" в решаването на еврейския въпрос. Ето материали за погромите в Русия:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5_%D0%BF%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC%D1%8B_%D0%B2_%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B8

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F:%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%BC_%D0%B2_%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B9_%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B8

и в Европа, вкл. и в славянски земи:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F:%D0%95%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5_%D0%BF%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC%D1%8B
цитирай
8. kordon - от kordon до germantiger
11.01.2013 13:00
Да, странно е, че никой не обича евреите (а защо ли?), но всички се правят на светци. "Всички народи се мразят помежду си, а всички заедно мразят евреите", правилно е забелязал Марк Твен. Но накрая всичко лошо се приписва на германците, а доброто - на другите.
Поляците наистина се представят за изнасилена невинна девица, а и следвоенната историография затвърждава тази измислица. Но освен антиеврейските погроми, поляците имат и други грехове. Още със създаването на полската държава след Първата световна война Полша започва войни и отнема територии от Чехословакия, Съветска Русия, Литва и Германия и се превръща в един етнически франкенщайн. Тя окупира земи с милиони украинци, белоруси, германци, евреи и литовци и започва насилствена политика срещу тези малцинства. Освен това Полша активно сътрудничи с Третия райх и дори участва в разкъсването на Чехословакия заедно с Германия и Унгария. Издаден през 2009 г. в Русия сборник с документи от полската външна политика показва, че поляците също така старателно са се подготвяли за разкъсването на СССР и окупирането на останалата част от Украйна. Това я прави естествен съюзник на Берлин, както доказват премълчаваните архиви от онова време. Единствено британските интриги слагат край на полско-германското сътрудничество.
Така че невинността на Полша (както и на всички останали победители) е една зле скроена басня, която предстои да бъде разобличена.
цитирай
9. darktales - Имало е следвоенни погроми и в Че...
11.01.2013 13:03
Имало е следвоенни погроми и в Чехословакия също, може би последните извършени в Европа.
Еврейски погроми често са се правели из цяла Източна и част от Централна Европа. В България е нямало еврейски, но пък е имало цигански, турски и гръцки.
цитирай
10. samvoin - Те същите тия автори - изроди, бъ...
12.01.2013 01:23
Те същите тия автори - изроди, българофоби и антихристи от "Юден веле" или "Талмуден веле", бяха писали и че българи са избивали и изпращали в лагери на Хитлер евреи в Македония, от които не бил останал отгоре на това "и един жив" след "холокоста"! :D
Респективно, ясно е колко източника може да е "достоверен", без да "адвокатствам" на поляците...
цитирай
11. kordon - от kordon до samvoin
13.01.2013 12:01
Твърде прав сте за Deutsche Welle. Тази пропагандна институция, в която есвен името няма нищо друго немско, очевидно подбира своите служители не толкова според професионалните им качества, колкото по идеологическата им принадлежност и отдаденост. Те преди всичко трябва да са безрезервно политкоректни; да са фанатични поклонници на мултикултурализма; да са завършени нихилисти; да мразят националната идея и своята нация; да са продажници и национални предатели; трябва да са доказали безусловната си любов към всякакви извратени течения и движения, към перверзни субкултури и паразитни маргинални групи и общности; да пропагандират неуморно всепозволяващия либерализъм и всепрощаващата свръхтолерантност и накрая (но не по важност) – трябва да са доказано всеотдайни, безусловни и инстинктивни юдофили.
Тоест, това трябва да са хора, които да подготвят обществото безболезнено и неусетно да приеме своето постепенно превземане, обсебването, обладаването на организма му от зловредни паразити, които използват гостоприемника не само като източник на храна, но и като постоянна среда за обитаване. Както знаем от биологията, паразитите не само се хранят с Нашата храна, а много от тях ядат човешките тъкани и стават причина за смъртта на гостоприемника.
Такива институти като Deutsche Welle, ВВС, CNN и др. под. имат за задача да заглушат всяка национална мисъл и представа, защото хората, които не са обединени от общи идеи, от обща култура, от принадлежността си към един етнос, от национално самосъзнание, са лесни за манипулиране, контрол и управление.
(продължава)
цитирай
12. kordon - от kordon до samvoin
13.01.2013 12:03
(продължение)
Именно такова дезинтегрирано и мултикултурно послушно общество, подобно на етническата Cloaca Maxima в Америка, целят да създадат на европейския континент някои сили. Националните идентичности трябва да бъдат изтрити, за да може Мамона да управлява, а европейците да бъдат негови слуги, да бъдат негови войници. Чрез тях той ще инспирира войни и преврати по целия свят (както правят господарите на САЩ). Европейците ще работят, воюват и умират, а той ще прибира печалбите, както постъпват финансовите корпорации и Федералният резерв на Съединените щати, които концентрират властта и капитала на американската нация в ръцете на един етнос. И това ще се случи и тук, ако продължаваме да неглижираме проблема!
цитирай
13. nikikm - Как Полша е избивала евреи
01.03.2017 19:51
Някой задава ли въпроса, "Дали наистина и 100 % е вярно,а най-важното, "ЗАЩО?" ЗАЩО са ги "избивали",ако са.
Става ли на въпрос за евреите,трябва много да се внимава: за историята,за фактите,за източника,за издателя,за свидетеля,за международното положение,за геополитиката...и не на последно място, за собствения живот,ако търсиш истината.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kordon
Категория: Политика
Прочетен: 4828678
Постинги: 467
Коментари: 2759
Гласове: 2285