Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
01.08.2009 17:08 - ХОЛОКОСТА ПРЕЗ ПОГЛЕДА НА ЕДИН ЕВРЕИН
Автор: kordon Категория: Политика   
Прочетен: 5183 Коментари: 9 Гласове:
3



 

 В този пост ще си позволя да публикувам една статия на Израел Шамир - автор,непознат у нас,но чието име е популярно в самия Израел.Причината за това мое решение е желанието ми да запозная публиката с неортодоксалното му виждане върху един особено тиражиран въпрос - този за т. на. холокост,както и по други теми,засягащи еврейската държава и световнота еврейство.Без повече церемонии ще приведа кратки биографически данни за автора на статията,чийто превод е на моя милост.Израел Шамир е роден в Новосибирск през 1947 г. Завършва физико-математическо училище,след това учи в математическия факултет към Новосибирския университет,а после в юридическия факултет към новосибирския филиал на Свердловския юридически институт.В края на 60-е години той се запознава в Москва с ционисти и става активен участник в ционисткото движение.През 1968 г. протестира против агресията на СССР в Чехословакия,а година по-късно емигрира в Израел.Там той служи в армията в елитните парашутно-десантни войски и взима участие във войната от 1973 г.След армията И. Шамир продължава изучаването на юриспруденцията в Еврейския университет в Йерусалим.След това се реализира като журналист и писател.През седемдесетте години Израел Шамир се разочарова от идеалите на ционизма,виждайки как се нарушават правата на неевреите в Израел.Обстановката в страната му напомня сталинска Русия и това предизвиква у него чувство на протест.В осемдесетте години активно се включва в политическата деятелност.Работи като прес-секретар на Израелската социалистическа партия и коренспондент на вестник "Хаарец".В периода 1989-1993 г. в качеството си на коренспондент на "Хаарец" се намира в Русия.Когато през 1993 г. се връща в Израел,той се заселва в град Яфа.Пише многочислени статии за израелски и руски вестници и сътрудничи на литературни списания. Превежда знаменитата "Одисея" на Омир.Следващият му голям проект е преводът на средновековните Талмудически ръкописи на руски език.Следва неговата статия,чието оригинално заглавие е "Евреите - на сапун".       
 "В един горещ летен ден седях зад бюрото си в своята яфска квартира.Морето се плискаше зад спуснатите заради слънцето щори,а радиото пищеше от спалнята,отвличайки ме от работата.Събрах сили и станах,за да го изключа накрая.Но когато стигнах до приемника,мекият глас на главния равин Израел Лау ме накара да забравя за всичко.                                                             -Не,от евреите не са правили сапун,-каза равина с леко съжаление в гласа,като възрастен,разказващ на внучката си,че няма котараци в чизми.Така аз узнах,че един от най-страшните разкази от моето детство - за това,че нацистите са правили от евреите сапун- се оказа една приказка.В същото предаване се изказа и директорът на музея-институт за холокоста в Йерусалим,и той потвърди:въпреки,че на Нюрнбергския процес е фигурирало това обвинение,и даже са били представени калъпи от сапун (каква отвратително перверзна церемония, показваща моралното ниво на нейните изпълнители - kordon),в крайна сметка нищо от това не се е случило.А нали това не беше малка подробност,а един от основополагащите митове на века,който доказваше "зверската деловитост и пресметливост" на нацистите,един от митовете,които в своето време подействаха и на моя мироглед.А се оказа,че е военна пропаганда и агитация,способ да бъдат овладени умовете.  Впрочем,легендата за сапуна не изчезна.Тя продължава да бъде поднасяна на посетителите в музеите на холокоста,а музеите стават все повече и повече.Във всеки голям американски град,във всяка европеейска столица,в самия център,на най-почетното място израстват тези - не,не музеи,но храмове на новата религия на холокоста.По думите на нейните жреци,тя е призвана да замени христианската вяра:вместо Страстите Христови - страданията на евреите,и вместо Възкресението - създаването на държавата Израел.Модата на холокостизма  дойде,колкото и да е странно,не от Израел,а от Америка.В Израел на моята юност холокоста беше рядко споменаван:това бе болезнена тема,експлоатирана от крайно десните еврейски националисти от Менахем Бегин до Меира Кахан. Но американските гости,пристигащи в Израел,на първо място искаха да им се покаже музея на холокоста.Другите прелести на Светата земя тях малко ги интересуваха,дай им само музея на холокоста и да се снимат с израелски войници.За американските евреи холокоста беше не само минало,но и лост за въздействие на бъдещето.Впрочем,Историята-това не е набор от факти,а разказ,който неизбежно ни води към днешния ден."Този,който властва над миналото, определя бъдещето",както щеше да каже Фуко.Така научните спорове за татарското иго беше илюстративен материал за великата дискусия между западниците (привърженици на прозападната ориентация на Русия-kordon) и проповядващите независим път на развитие на руската държава.Така и холокоста не е толкова разказ за гибелта на европейското еврейство в годините на Великата Отечествена война, колкото важен елемент от съвременното юдейско-американско виждане за света.Затова той не остава в миналото,а активно влияе върху днешния ден. Позовавайки се на холокоста Израел и американските еврейски организации измъкнаха много милиарди долари от европейските  страни.Парите практически не стигнаха до оцелелите и техните близки - на тях сложиха ръка крупните еврейски тузове.Те си определиха многомилионни заплати,а с остатъците построиха музеи на холокоста,откриха катедри по холокоста и пристъпиха към идеологическа обработка на евреите в Русия и другите страни.Когато започнаха да им задават неудобни въпроси,те измислиха нова привидна причина - останалите пари,казват те,отишли за продоволствени пратки на руските евреи.Ако вие или ваши близки сте получавали пратки по еврейската линия,можете да бъдете спокойни - за тях са заплатили немци,швейцарци, французи.Евреите,разбира се,се славят със своята взаимопомощ, но не дотолкова,че за своя сметка да изпращат шпроти (пушени сардели в зехтин - kordon) на леля Бас в Самара.  Скандалът с откраднатите пари вече няколко години тлее в недрата на еврейските общини,излизайки от време-навреме наяве. Забележителната книга на Норман Финкелщайн (Norman Gary Finkelstein-американски политически учен и автор-евреин,специализирал в издания за еврейските връзки и специално за холокоста и израелско-палестинският конфликт;доктор по политически науки от Princeton University.Родителите му са преминали и оцелели в концентрационните лагери Майданек и Аушвиц-Освиенцим-kordon) "Индустрията холокост" е посветена на тая тема.Той пише:"Върхушката на супер богатите,влиятелни, мощни американски еврейски общини изпомпва пари от швейцарци,немци и американци,управлява Америка и света, способства за престъпления срущу човечеството в Израел,определя курса на долара,и в същото време поддържа имиджа си на нещастни,обидени и гонени с помощта на едно просто,но ефикасно средство - пропагандистката машина холокост".                 Обаче не това ме отблъсква от жреците на холокостизма.Не това,че те изнудват пари и ги разграбват.И не това,че подменят вярата в Христа с вярата в Израел.И не затова,че прикриват израелските военни престъпници с праха на убитите евреи.И не затова,че способстват за геноцида над палестинците.И не за това,че натовариха европейците с неизтриваем комплекс за вина.И даже не затова,че на лично,човешко равнище с холокостизъм се занимават,като правило,крайно неприятни и нечистоплътни хора,подобни на наглите и жалки гробищни просяци.  На мен не ми харесва това,че те отделят загиналите евреи от загиналите другари от полка,земляците и приятелите-неевреи.Те отделят моя вуйчо Аврик,загинал през декември 1941 г. на Черна река,от неговия другар Иван,макар и двамата да са улучени от един немски снаряд.Те отделят моя дядо,умрял от глад и болест в Станислав от останалите старци,умрели в тези тежки години.Те отделят моята млада леля, разстреляна ат картечарите на Луфтвафе,от загиналия заедно с нея кавалер-белорусин.В техните очи животът на евреина е несравнимо по-важен от живота на гоя,а затова и смъртта на евреина е по-важна от смъртта на гоя.  Не,всички загинали през войната руси,евреи, белоруси, татари,всички те са наши общи покойници.Те ни сближават,колкото и да искат холокостистите да посеят между нас вражда.Ето защо аз не стоя мирно,когато споменават жертвите на холокоста:аз предпочитам  огъня над могилата на Незнайния войн."                                            
--------Израел Шамир--------                                   




Гласувай:
3



1. kordon - Нима при социализма не лъжеха?
01.08.2009 17:29
Ами,аз ви предлагам повод да се замислите върху достоверността на онова,което са ви предложили, където и да е било това.А как вие ще интерпретирате информацията е лично ваша отговорност.Не е зле да се запитате дали изобщо е възможно практически да се произведе този продукт от човешко тяло,но предполагам,че повечето хора виждат и чуват това,което искат,без да се замислят над него. kordon
цитирай
2. nkf - Напълно съм съгласен със смисъла на ...
02.08.2009 22:05
Напълно съм съгласен със смисъла на статията,а именно,че холокоста е една лъжа.Обаче никой не може да ме убеди,че държавата Израел е някакво зло и че в конфликта по светите земи правдата е на страната на мюсюлманите.
цитирай
3. kordon - от kordon до nkf
03.08.2009 00:39
nkf, радвам се,че поне един човек споделя тази гледна точка по отношение на холокоста.А относно Израел бих искал да цитирам една мисъл,която на пръв поглед не е във връзка с темата:"Аз съм против робството,не защото обичам негрите,а защото може да се случи на мен".Не си спомням автора и,но това няма значение в случая.Искам да кажа,че съм против съществуването на еврейската държава, не защото съм влюбен в мюсюлманите,а понеже това образувание беше създадено по един брутален и несъвместим с елементарните човешки и международни норми начин.Израел е рожба на еврейската агресивна безпардонност,погазваща всякакви канони навсякъде по света.Израел е уродливо дете,плод също така на интересите на някои големи политически играчи на международната сцена.Израел,не на последно място е плацдарм на ционизма,както и на криминална престъпност от мафиотски тип в световен мащаб.Всичко казано до тук мога да защитя с доказателства.Аз лично не виждам аргументи в полза на съществуването на това изкуствено създание,освен един-поне по-малко евреи скитат по света в търсене на някаква нечистоплътна печалба. kordon
цитирай
4. nkf - Виж, надявам се да не ти прозвучи ...
03.08.2009 23:17
Виж,надявам се да не ти прозвучи обидно,защото изобщо не целя да те уязвя, но мисля,че аргументите ти против съществуването на Израел са меко казано слаби.Аз ще изложа някои съвсем практични аргумента заради, които Израел трябва да съществува:
1.Израел е аванпост на Запада-САЩ и Европа ,той се явява важна геополитическа точка за влияние в този регион,а тъй като този регион има голямо значение,то Ние Западът (България също е част от западната цивилизация) имаме изключителен интерес мюсюлманите да нямат абсолютен контрол и доминация.Освен това ,аз лично, като християнин, бих се чувствал много зле ,ако Светия град е в ръцете на мюсюлманите ,предполагам така ще се чувстват и много милиони други християни.
2.Израел е и магнит за ислямската агресия,ако го няма този магнит исляма ще се концентрира максимално върху Европа.А и самите мюсюлмани си го казват " след Израел, следват християните".Всъщност винаги е било -нищо ново под слънцето мюсюлманите няма да се променят .Единственият правилен подход спрямо тях е превантивната агресия.Това,където трябва се разбира добре и се прави .
3.Ако до тук си останал с впечатлението,че съм някакъв евреофил-лъжеш се.Именно защото не съм предпочитам еврейте да си стоят в Израел , да се борят за каузата си , да отстояват геополитическите интереси на Запада , да са първа линия срещу ислямските диваци .Но ако "закрием" Израел къде ще идат еврейте?Не ме радва мисълта 50.000 от тях да се върнат тук, в България.
Абсолютно несъстоятелно е свързването на Израел с престъпността и мафията.По този критерии едва ли би имало държава на света, която да заслужава да съществува.
Например ,спомням си, Литвиненко беше казал "акос е закрият руските служби за сигурност, в миг ще изчезне световният тероризъм и мафия".
Всъщност, по-добре семоли да не се случи нещо с Израел.

П.С. Ще взема да напиша една апология на Израел.Тази твоя статия и безумните лъжи на една мюсюлманка ме провокират към това.
цитирай
5. kordon - от kordon до nkf
04.08.2009 22:58
Уважавам мнението ти.Аз самият смятам,че не мюсюлманите са основната опасност за западната цивилизация.Заплахата идва от онова племе,което е плъзнало из света и разяжда устоите на градената хилядолетия европейска култура. А защитни и похвални излияния за еврейството чета и слушам всеки ден-това ми е работата.Едва ли има нещо,за което да са пропуснали да ме осведомят господа евреите.Самохвалството е тяхна природа. Но все пак ще ми бъде интересно да се запозная с твоето мнение по въпроса в по-обширен формат. Поздрави! kordon
цитирай
6. watchtowerman - Какво ще кажете
08.08.2009 22:20
по въпроса с гръцките и македонските евреи, а и със съдбата на българските? Първите къде ги откараха и защо не се върнаха след войната по родните си места? С българските - защо Царя заложи целия политически, и институционален, и физически ресурс - в личен план, а и в държавен, за да не допусне депортацията на българските евреи, ако изтреблението им не беше ЯВНА ИСТИНА за висшите етажи на политическите и държавни лидери? Как през 1942-43 година се е ЗНАЕЛО за СЪЩЕСТВУВАНЕТО на ТОЗИ ФАКТ, а пък след 50-70 излиза, че не било вярно?! Някои ЛЪЖАТ?!
цитирай
7. kordon - от kordon до watchtowerman
09.08.2009 11:08
Добър въпрос.Да,някои наистина лъжат.Но аз ви предлагам да се замислите какъв е произхода на евреите,които основаха и заселиха държавата Израел.Ще ви дам една малка подсказка:премиер-министърът на тази страна са казва Либерман,което си е чисто германско име.Освен това милиони евреи от Европа сега живеят във Великобритания, САЩ,Канада, Австралия,Южна Америка и др.От къде идват те и защо днес има толкова много "оцелели" от т. нар. холокост,които смучат парите на европейците,след като уж са били подложени на тотално унищожение-това е въпрос,над който малко хора разсъждават.Може би защото са твърде пристрастни или понеже не обичат да се задълбочават над проблемите,а предпочитат да приемат подхвърлените им примитивни обяснения. kordon
цитирай
8. анонимен - ьяа
25.03.2010 16:28
Кордон - наистина има някои неща, които не са верни, но не е хубаво да се изказваш толкова уверено по теми, които съвсем не са ти ясни. За да не говоря общи приказки :

"......Позовавайки се на холокоста Израел и американските еврейски организации измъкнаха много милиарди долари от европейските
страни......."

Интересно ми е да разбера с кой точно договор Западна Германия изплаща репарации на Израел за убити евреи? Подчертавам убити.

"......Парите практически не стигнаха до оцелелите и техните близки - на тях сложиха ръка крупните еврейски тузове......."

Има нещо вярно във втората част на изречението, първата част е посмешище.

".....Те отделят моя дядо,умрял от глад и болест в Станислав от останалите старци,умрели в тези тежки години........"

Украинския и руския геноцид не знам кой точно го отрича. Освен може би все още съществуващите комунисти и нацисти.

"......Израел,не на последно място е плацдарм на ционизма......"

Това е крайната цел на ционизма, всичко друго е непознаване на същността на тази идеология.

".....Заплахата идва от онова племе,което е плъзнало из света и разяжда устоите на градената хилядолетия европейска култура........"

Автогол.

"......Ще ви дам една малка подсказка:премиер-министърът на тази страна са казва Либерман,което си е чисто германско име.Освен това милиони евреи от Европа сега живеят във Великобритания, САЩ,Канада, Австралия,Южна Америка и др.От къде идват те и защо днес има толкова много "оцелели" от т. нар. холокост......"

Аргументите разчитат повече на логика, отколкото на факти. Еквивалент - "Аз не виждам смисъл Сърбия да напада България през 1885, следователно Сърбия не е нападнала България през 1885". Да, Либерман има немско име. Роден е в Молдова, а семейството му е пракарало по-голямата част от войната в Сибир. Евреите, най-грубо и основно, се делят на две големи групи - испански (сефаради, сфаради, сефарадим) и немски (ашкенази, ашкеназим). Евреите в България са 95% сефаради, или испански
цитирай
9. анонимен - ьяа
25.03.2010 17:00
Нещо се прецака с коментара ми. Ако не е така, изтрий този.
Накратко - евреите в България, Турция, Сърбия и др. имат предимно испански имена. Както и аз самият, казвам се Бернард Сиди. Името ми е испанско, фамилията на баба ми е името на селце в Испания (впрочем в нейното семейство, както и в повечето еврейски семейства се е говорил испански диалект), но въпреки това никой от рода ми никога не е живял в Испания. Или поне не последните 500 години. Руските евреи в най-източния край на Сибир са с немски имена, Авигдор Либерман е молдовец, чийто родители са прекарали ВСВ в Сибир (по-голямата част). Дори в България има 5% от евреите, които имат немски имена, макар никой от тях или техните предци да не е живял другаде освен на Балканите през последните 300 години. Дори евреите в Аржентина имат главно немски имена, нищо, че е испано-говоряща страна. Има естествено и с испански имена, но то е продукт на асимилация, а не на сефарадско наследство. Има естествено сефаради, но 80% са с немски имена (ашкеназим). Тъй че логиката някъде другаде, тук е по-добре с факти да се говори.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kordon
Категория: Политика
Прочетен: 4844296
Постинги: 467
Коментари: 2759
Гласове: 2285