Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Юни, 2017  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Постинг
26.04 21:02 - НЕВЪЗМОЖНАТА ИНТЕГРАЦИЯ
Автор: kordon Категория: Политика   
Прочетен: 343 Коментари: 5 Гласове:
4

Последна промяна: 27.04 00:08


НЕВЪЗМОЖНАТА ИНТЕГРАЦИЯ
Автор: Виктор Кордон

Покрай кризата с мигрантите на дневен ред излязоха очевидните проблеми с тяхната интеграция. За да бъдат решени те обаче, е необходимо първо да се разбере на какво се дължат. Следващата стъпка е причините за липсата на напредък в приспособяването на пристигащите от други континенти и култури големи маси от хора да бъдат честно посочени пред обществеността. Едва след откриването на истинските корени на проблема и тяхното безпристрастно анализиране, можем да намерим адекватни решения чрез инициирането на свободни обществени дебати и да пристъпим към тяхното прилагане. Защото няма как да запушим пробойните, ако не знаем къде се намират те и какво ги предизвиква. Всъщност, колкото и чудно да изглежда за някои, отговорът на въпроса защо имаме почти пълно отсъствие на интеграция от страна на мигрантите в местните общества е елементарен. Проблемът произтича само от това, че темата се политизира и идеологизира напълно излишно, което именно създава непреодолимите досега пречки пред неговото разрешаване. Това говори за нечистоплътна заинтересованост от страна на определени фактори от ненамирането на решение на мигрантския проблем и от последващата задължително дезинтеграция на обществата.

Характерна особеност на примитивните общества, от каквито произхождат болшинството от пристигащите на тълпи в Европа мигранти от Северна Африка, Близкия Изток и Южна Азия, е тяхната консервативност. Тази консервативност се изразява в почти херметическото капсулиране на отделните съставни елементи на тези общества – индивидите, семейството, рода, клана, племето, религиозните институции, публичните органи. Те са изцяло затворени в себе си и съществуват в почти пълна изолация едни от други, като всеки от тях представлява една автономна система, работеща сама за себе си. Тоест, затвореността и склонността към самоизолиране са основни белези, вътрешно присъщи черти на изостаналите общности, каквито можем да наблюдаваме например в ромските или имигрантските гета. Ето защо такива общности не функционират добре, тъй като отделните им компоненти не са интегрална част от цялото, а работят самостоятелно всеки за себе си, въпреки привидната им сплотеност, която е само на повърхностно равнище. При тях съществува много силно полово разделение, което поставя жените в пълно подчинение на силния пол; те се делят също така на родове, кланове, племена, религиозни фракции и отделни религии, които са в постоянен конфликт помежду си.

В такава обстановка на непрекъсната конфронтация на всякакво ниво е невъзможно да има сговор и обединение в името на общото благо, защото различните части не се чувстват като сегменти от едно цяло. А без съгласие и сплотеност на базата на взаимни компромиси и търпимост е невъзможно да бъде постигнат съществен напредък в каквато и да е важна област. Това са и основните причини за икономическата и културна изостаналост на такива общности и за неспособността им да се интегрират сред по-развитите от тях. В ретроградността, капсулирането, самоизолацията и дезинтеграцията у самите тях трябва да търсим вината за липсата им на напредък в собственото им развитие, за невъзможността им да се инкорпорират в обществата, които са ги приели, и за неспособността или нежеланието им да се адаптират успешно към местните условия и правила. Затова приписването на вина на народите-гостоприемници, обвинявани съвсем неправилно и умишлено в дискриминация, сегрегация, ксенофобия или пък в опити за пълно асимилиране на мигрантите и малцинствата, показва нездрав стремеж за отклоняване на вниманието от истинските проблеми, които се намират в самите мигрантски и малцинствени общности.

Консервативността на тези общества се изразява и в друг аспект: те задължително се подчиняват на някакви догматични правила, които нямат светски и либерален характер, но които те приемат безрезервно и безусловно. Обикновено това е господстващата религиозна доктрина, която определя цялостното им поведение във всички сфери на обществената деятелност. Религията по принцип винаги е крайно консервативна система, която не търпи изменения, реформи и критики. Това предопределя и съответното поведение на членовете на общността, подвластни на религиозните канони, характеризиращо се с безкритичност, инертност, липса на инициативност, реакционност, нежелание за промени, противопоставяне на новото и непознатото.

Следователно слабо развитите общества се отличават със закостенялост, липса на вътрешна динамика, безидейност, ретроградност, застиналост и нежелание за трансформации, реформи и социални преобразувания. Затова слабостта им се дължи не на някакви външни фактори, а на тяхната тежка духовна, културна и обществена атрофия и на пословичната им неохота за реорганизиране и преустройство на закостенелите им правила, традиции и институции.

Така че търсенето на вина извън тях показва или дълбоко непознаване на принципите, по които функционират тези общества, или користни намерения, целящи да оправдаят всички техни грешки, недостатъци, вини, грехове, престъпления и злодеяния и да припишат вината за тях на развитите общества и на приютилите ги народи. Виновниците за тази възмутителна ситуация се намират сред представителите на съвременния политически елит на Европа и Съединените щати, част от който очевидно изразява интересите на определени користолюбиви кръгове. Тези кръгове изглежда извличат изгода от дестабилизацията на модерните либерални общества чрез изкуственото присаждане в тяхната тъкан на чужди тела, каквито представляват мигрантите от далечни и дори враждебни култури. Естествената реакция на организма на подложените на такива зловещи експерименти общества е да се опита да изхвърли тия чужди и вредни елементи, тъй като съществува очевидна органична несъвместимост между тях. Но „добронамерените” социални лечители го убеждават, че това е за негово добро и че болезнените симптоми са просто съпътстваща част от лечението.

        В действителност обаче, тези симптоми са сигурен признак за бъдещи сериозни усложнения, които ще се изразят в нарастване на социалното напрежение, поляризация между отделните съсловия, вътрешни междугрупови конфликти, покушения, терористични актове, наказателни акции и т.н. И колкото повече се отлага правилното лечение, толкова по-значителни ще са вредите, които ще понесат засегнатите общества. Забавянето и отсрочването на нужните мерки със сигурност намалява шансовете за безболезнено решаване на проблемите и вещае или тежко и мъчително възстановяване, или exitus letalis за подложения на принудително и злонамерено „лечение” субект, насилствено и неоправдано превърнат в пациент на користни шарлатани, самообявили се за лечители на обществата!





Гласувай:
4
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nbrakalova - Затова интегрирането изисква векове,
26.04 21:54
"... слабо развитите общества се отличават със закостенялост, липса на вътрешна динамика, безидейност, ретроградност, застиналост и нежелание за трансформации, реформи и социални преобразувания. Затова слабостта им се дължи не на някакви външни фактори, а на тяхната тежка духовна, културна и обществена атрофия и на пословичната им неохота за реорганизиране и преустройство на закостенелите им правила, традиции и институции..."

без да е сигурен резултатът.
цитирай
2. kordon - до nbrakalova
26.04 22:15
Да, интеграцията наистина изисква векове. Но дори и те не биха били достатъчни, ако интегрирането се извършва неправилно. По същия начин всяко лечение изисква определено време, но ако предписаните процедури и медикаменти не съответстват на заболяването, ефектът може да бъде фатален.
Сещам се за "интегрирането" на германските племена в римската система. В даден момент от съществуването на Римската империя над 50% от офицерския и войнишкия състав на римските легиони се състои от германци. Преторианската гвардия е съставена също от такива екземпляри. Германците се наместват в почти всички сфери на обществения живот на древен Рим. А интеграцията им в римското общество завършва с... гибелта на Империята, като последният римски император е свален от германеца Одоакър, предводител на германските федерати, служили на Рим.
Опасявам се, че съвременният процес на интеграция на варварите протича по подобен сценарий, който в крайна сметка ще има същия резултат – край на обществата, имали наивността да допуснат, че интегрирането на напълно чужди елементи е възможно.
цитирай
3. nbrakalova - до kordon
26.04 22:42
НАПЪЛНО СТЕ ПРАВ! Правилното лечение изисква точна диагноза.
Днес обаче за диагностицирането се разчита преди всичко на медицинската апаратура, която обаче от своя страна може да бъде по желание регулирана... Жертва е пациентът.
В случая жертвите са повече, включително "мирното население".
Но на мода са ПРАВАТА, които нямат отношение към жертвите.
цитирай
4. kordon - до nbrakalova
26.04 23:43
Харесвам мисълта Ви, че „на мода са ПРАВАТА, които нямат отношение към жертвите”.
Струва ми се, че правата се превърнаха в нещо абстрактно, отнесено към някакви имагинерни субекти. Правата бяха абсолютизирани и превърнати в ненарушима догма; бяха трансформирани така, че да съществуват сами за себе си без връзка с реалния свят и човешките потребности. От средство, което трябваше да служи на хората и да отговаря на техните интереси, правата станаха инструмент за тяхното потискане. И накрая, правата бяха издигнати в култ, бяха табуизирани и с това откъснати от идеята, на която трябваше да служат – добруването на индивидите и обществата. Днес не правата служат на хората, а хората робуват на правата, на които се придава по-голямо значение, отколкото на самите хора.
цитирай
5. nbrakalova - до kordon
27.04 00:10
И сега съм съгласна с Вас.
Струва ми се, че нещата са още по-дълбоки. Лошото е, че "втренчени" в правата (си), хората ги превръщат в средство, с което успешно биват манипулирани, и в този смисъл наистина правата не им служат, а ги поробват.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kordon
Категория: Политика
Прочетен: 1607694
Постинги: 398
Коментари: 2024
Гласове: 1721