Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
09.11.2011 14:33 -
Брюксел разследва преструктурирането на БДЖ
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 616 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.11.2011 16:50
Прочетен: 616 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 09.11.2011 16:50
По информация на Брюксел, БДЖ извършва услуги както за превоз на товари, така и за международен пътнически железопътен превоз. Дружеството осигурява 80% от вътрешния товарен транспорт и 100% от превоза на пътници
Европейската комисия започна задълбочено разследване на плана за помощ за преструктуриране на българската държавна железопътна компания БДЖ, предаде пресслужбата на институцията. Брюксел има съмнения дали този план е подходящ, за да се възстанови дългосрочната жизнеспособност на дружеството. Друг въпрос е дали планът съдържа достатъчно мерки за гарантиране на собствения принос на дружеството към разходите за преструктуриране, както и мерки за компенсиране на нарушаването на конкуренцията.
Започването на задълбочено разследване позволява на заинтересованите трети страни да изпратят своите мнения относно мерките, които са предмет на разследването. То означава, че Брюксел събира необходимата информация за плана за помощ, като поне за момента не става въпрос за започването на наказателна процедура срещу България.
През май 2011 г. България уведоми Еврокомисията за увеличение на капитала на БДЖ в размер на 550 млн. лв., което трябва да бъде предоставено на шест транша през периода 2011 - 2016 г., припомня пресслужбата. Тази мярка трябва да помогне за преструктурирането на дружеството, "което от няколко години е в затруднено финансово положение, а именно чрез изплащането на някои от неговите задължения".
"Според представения от България план се очаква през 2012 г. да се възобнови жизнеспособността на дружеството чрез увеличаване на капитала, въвеждане на мерки за намаляване на разходите, продажба или бракуване на част на подвижния състав, както и съкращаване на работната ръка", отбелязва Брюксел.
В края на миналата година Еврокомисията временно одобри публично финансиране в размер на 249 млн. лв. за дружеството, тъй като неговото внезапно закриване би предизвикало големи смущения, както и за да даде възможност на България да представи план за преструктуриране, гарантиращ неговата бъдеща жизнеспособност. Помощта обаче не бе предоставена.
Според Брюксел има редица съмнения за плана за преструктуриране, представен през май. Това включва и колебанията за жизнеспособността на дружеството, защото в плана липсват няколко елемента от съществено значение. Като пример за съмненията Еврокомисията посочва дали дружеството действително ще бъде жизнеспособно, ако съдържащите се прогнози по отношение на приходите се окажат прекалено оптимистични.
Освен това България не е предоставила доказателства, че приватизацията на дъщерното дружество на БДЖ за товарни превози ще бъде достатъчна, за да компенсира нарушаването на конкуренцията, или че това ще представлява подходящ принос на дружеството към разходите за преструктурирането му, тъй като сроковете и резултатите са несигурни.
Отписването от държавата на дълговете, натрупани от БДЖ преди присъединяването на България към ЕС през януари 2007 г., може да е съвместимо с правилата на ЕС за държавната помощ, отбелязва Еврокомисията. До момента обаче България не е предоставила необходимите пояснения, позволяващи извършването на подходяща оценка.
Владимиров: Не се притеснявам от проверката в БДЖ
Не се притеснявам от проверката на Европейската комисия, тъй като смятам, че извършваме реформите по най-добрия начин. Това коментира председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров по повод информацията, че ЕК започва задълбочено разследване на плана за преструктуриране на БДЖ.
"Позицията на ЕК беше същата и през лятото - че трябва първо да продадем "Товарни превози", за да ни разрешат държавна помощ. Ние се опитваме да ги убедим в обратното, защото, ако продадем "Товарни превози", няма да има за какво да чукаме на вратата на ЕК", мотивира се Владимиров.
Компанията трябва да отговори на два регламента – 50% собствен принос в реформата и да освободи пазарен капацитет. Единственият пазарен капацитет, който може да се освободи в момента, е от "Товарни превози", посочи Владимиров.
По думите му това, което може да направи компанията, е да придвижи максимално започналата през септември процедура по приватизация, за да убеди ЕК, че намерението за продажба е сериозно.
Самата продажба обаче може да стане, след като се появи инвеститор, а засега има интерес само от консултанти, обясни Владимиров.
Европейската комисия започна задълбочено разследване на плана за помощ за преструктуриране на българската държавна железопътна компания БДЖ, предаде пресслужбата на институцията. Брюксел има съмнения дали този план е подходящ, за да се възстанови дългосрочната жизнеспособност на дружеството. Друг въпрос е дали планът съдържа достатъчно мерки за гарантиране на собствения принос на дружеството към разходите за преструктуриране, както и мерки за компенсиране на нарушаването на конкуренцията.
Започването на задълбочено разследване позволява на заинтересованите трети страни да изпратят своите мнения относно мерките, които са предмет на разследването. То означава, че Брюксел събира необходимата информация за плана за помощ, като поне за момента не става въпрос за започването на наказателна процедура срещу България.
През май 2011 г. България уведоми Еврокомисията за увеличение на капитала на БДЖ в размер на 550 млн. лв., което трябва да бъде предоставено на шест транша през периода 2011 - 2016 г., припомня пресслужбата. Тази мярка трябва да помогне за преструктурирането на дружеството, "което от няколко години е в затруднено финансово положение, а именно чрез изплащането на някои от неговите задължения".
"Според представения от България план се очаква през 2012 г. да се възобнови жизнеспособността на дружеството чрез увеличаване на капитала, въвеждане на мерки за намаляване на разходите, продажба или бракуване на част на подвижния състав, както и съкращаване на работната ръка", отбелязва Брюксел.
В края на миналата година Еврокомисията временно одобри публично финансиране в размер на 249 млн. лв. за дружеството, тъй като неговото внезапно закриване би предизвикало големи смущения, както и за да даде възможност на България да представи план за преструктуриране, гарантиращ неговата бъдеща жизнеспособност. Помощта обаче не бе предоставена.
Според Брюксел има редица съмнения за плана за преструктуриране, представен през май. Това включва и колебанията за жизнеспособността на дружеството, защото в плана липсват няколко елемента от съществено значение. Като пример за съмненията Еврокомисията посочва дали дружеството действително ще бъде жизнеспособно, ако съдържащите се прогнози по отношение на приходите се окажат прекалено оптимистични.
Освен това България не е предоставила доказателства, че приватизацията на дъщерното дружество на БДЖ за товарни превози ще бъде достатъчна, за да компенсира нарушаването на конкуренцията, или че това ще представлява подходящ принос на дружеството към разходите за преструктурирането му, тъй като сроковете и резултатите са несигурни.
Отписването от държавата на дълговете, натрупани от БДЖ преди присъединяването на България към ЕС през януари 2007 г., може да е съвместимо с правилата на ЕС за държавната помощ, отбелязва Еврокомисията. До момента обаче България не е предоставила необходимите пояснения, позволяващи извършването на подходяща оценка.
Владимиров: Не се притеснявам от проверката в БДЖ
Не се притеснявам от проверката на Европейската комисия, тъй като смятам, че извършваме реформите по най-добрия начин. Това коментира председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров по повод информацията, че ЕК започва задълбочено разследване на плана за преструктуриране на БДЖ.
"Позицията на ЕК беше същата и през лятото - че трябва първо да продадем "Товарни превози", за да ни разрешат държавна помощ. Ние се опитваме да ги убедим в обратното, защото, ако продадем "Товарни превози", няма да има за какво да чукаме на вратата на ЕК", мотивира се Владимиров.
Компанията трябва да отговори на два регламента – 50% собствен принос в реформата и да освободи пазарен капацитет. Единственият пазарен капацитет, който може да се освободи в момента, е от "Товарни превози", посочи Владимиров.
По думите му това, което може да направи компанията, е да придвижи максимално започналата през септември процедура по приватизация, за да убеди ЕК, че намерението за продажба е сериозно.
Самата продажба обаче може да стане, след като се появи инвеститор, а засега има интерес само от консултанти, обясни Владимиров.
Завинаги честит празник на Руските ни ос...
ЗРК Патриот срещу С 400
РУСОФИЛИТЕ ТРЯБВА ДА ГО ПРЕГЛЪТНАТ – ТЕХ...
ЗРК Патриот срещу С 400
РУСОФИЛИТЕ ТРЯБВА ДА ГО ПРЕГЛЪТНАТ – ТЕХ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари