„Днешният купувач на съвременно изкуство е абсолютно и безусловно вулгарен...”, казва Сачи, като не споменава нищо за времето от началото на 90-те години, когато лансира т.нар.Young British Artists и благодарение на него художници като Деймиън Хърст (Damien Hirst) и Трейси Емин (Tracey Emin), направиха главозамайваща кариера. Всъщност, в подкрепа на своето изказване, Чарлз Саачи не посочва никакви имена, но изданието споменава милиардера Роман Абрамович (Roman Abramovich), неговата партньорка Дария Жукова (Daria Zhukova), както и обобщеният образ на олигарсите от Русия и бившите съветски републики...
The Telegraph припомня историята от 2008 г., когато собственикът на футболния клуб „Челси”, в рамките на 24 часа, плати повече от 60 млн. GBP за творби на Лусиън Фройд (Lucian Freud; 1922-2011) - Benefits Supervisor Sleeping (1995) и на Френсис Бейкън (Francis Bacon; 1909-1992) - Triptych (1976). „Въобще, тези хора, харесват ли произведенията на изкуството?” - пита Саачи. - „Или им харесва да притежават най-известните произведения на най-известните художници, за които с лекота дават огромни суми, но единствено, за да украсят дворците и яхтите, като този начин демонстрират мощ и богатство?”, допълва той.
Според известният колекционер и рекламист, много от олигарсите са неспособни да различат добрия художник от лошия и разчитат на мнението своите консултанти. Чарлз Саачи не подминава и кураторите, представящи „онези неразбираеми постконцептуални инсталации...”, които техните съмишленици и колеги са готови безрезервно да признаят за изкуство.